Beslist.nl pareert de introductie van Google Shopping met het nieuws dat de site 'gratis voor alle webshops’ wordt. De vergelijker wil de prijsdrempel wegnemen voor startende en kleinere webshops, die vanaf vandaag ook kosteloos bij Google terecht kunnen.
‘Beslist.nl vanaf 1 juni gratis, betalende klanten krijgen meer!’, communiceert de vergelijkingssite vandaag op zijn website. Beslist.nl implementeert een nieuwe tariefstructuur met drie verschillende soorten vermeldingen: gratis, standaard en premium.
'Toon alle shops'
Wie kiest voor de kosteloze vermelding, zal zijn shop niet direct terugzien op productpagina’s. ‘Uw shop wordt getoond nadat de bezoeker op de link "toon alle shops" heeft geklikt’, verduidelijkt Beslist. Verder hebben webwinkeliers die de centen op zak willen houden geen mogelijkheden hun shop visueel te onderscheiden van andere webshops.
Breed aanbod
De optie voor gratis opname is een nieuwe poging van Beslist.nl om shoppers een zo breed mogelijk aanbod te kunnen voorschotelen. Een halfjaar geleden verlaagde de vergelijkingsite de standaard klikprijzen in de meeste categorieën al van 15 naar 10 cent. Directeuren Kees Verpalen en Leon Kramer zeiden daarmee een prijzenoorlog tussen Nederlandse vergelijkers te willen ontketenen.
Opnamedrempel
Verpalen en Kramer wezen destijds specifiek op de hoge opnamedrempel van Kieskeurig.nl. Bij monde van Sander ten Dam reageerde de concurrent: ‘Het aanbod van zoveel mogelijks webwinkels brengen is bij ons geen doel op zich. De consument moet bij ons terecht kunnen voor zo betrouwbaar mogelijke shops.’
Dit is een hele mooie stap naar een transparantere prijsvergelijker ipv er allen te zijn voor de meest betalende.
"Beslist wil de prijsdrempel voor startende en kleinere webshops wegnemen"
Ik zie dit absoluut niet als een voordeel voor de consument. Je wilt niet weten hoeveel webshops niet professioneel zijn en na een paar maanden weer verdwenen zijn. Die wil je toch niet op je site? De serieuzere betalen gewoon lijkt me.
@Patrick: de meest betalende (zoals jij zegt) komt bovenaan bij Beslist. Wat zie jij dan als voordeel van de stap die ze nu nemen?
@rob meest betalende doel ik eerder op prijsvergelijkers die enorme klik tarieven rekenen en de boot afhouden voor partijen die dit niet kunnen betalen. Als beslist logos als thuiswinkel waarborg gebruikt wordt het kaf van het koren gescheiden.
Shopwiki.nl doet dit al jaren!
@patrick
Voor thuiswinkel moet er ook flink worden betaald ( percentage van je omzet aan consumenten op jaarbasis ) om dat logo te mogen voeren.
Dus voor veel webwinkels ook niet te betalen als ze met lagere marges werken. Dus wat je zegt over beslist dat het alleen voor betalende klanten interessant is, geldt hetzelfde voor thuiswinkel.
Daarnaast doet thuiswinkel geen ene ruk voor de consument. Ze plakken een stikker op een winkel en vragen er geld voor. Een hele mooie positie die ze zichzelf hebben verworven, dat wel. Maar het voegt niks toe aan de kwaliteit van een winkel. Na thuiswinkel zijn er niet voor niets 300 andere "keurmerken" in het leven geroepen zoals qshops en het "thuiswinkel keurmerk" wat overigens een logo gebruikt wat volgens mij in MS paint is gemaakt.
Allemaal dachten die van "even lekker cashen" ik maak een logo in paint en verkoop er wat gebakken lucht bij.